Aktualności

Możesz jeździć taniej!

20.09.2011

Ilość spalanego gazu we współczesnych instalacjach sekwecyjnego wtrysku gazu powinna być większa w stosunku do spalania benzyny jedynie o 10%.

Użytkownicy pojazdów zasilanych gazem często akceptują wysokie spalanie nie wiedząc, że wystarczy jedynie odpowiednie ustawienie instalacji, aby stała się ona jeszcze bardziej opłacalna. Częstą przyczyną zbyt dużego spalania jest zaprogramowanie sterownika w oparciu o automatyczną procedurę programowania (autokalibrację) bez niezbędnej optymalizacji map wtrysku gazu. Należy podkreslić, że oprogramowanie współczesnych instalacji lpg pozwala na dokładne dopasowanie dawki paliwa gazowego w szerokim zakresie obciążeń silnika w trakcie próby drogowej.

Proces kalibracji podczas próby drogowej, ze względu na brak odpowiednich warunków drogowych, jest trudny i czasochłonny.

Najlepszym rozwiązaniem w takiej sytuacji jest ustawienie instalacji na hamowni podwoziowej.

Kalibracja systemu zasilania gazem z wykorzystaniem hamowni podwoziowej polega na odwzorowaniu w warunkach warsztatowych obciążeń silnika jakie występują na drodze i wprowadzenie w sterowniku instalacji gazowej niezbędnych korekt tak, aby zużycie gazu było optymalne. Takie ustawienie zapewnia także najlepsze parametry dynamiczne silnika zasilanego gazem. Koszt ustawienia instalacji na hamowni zwraca się już po kilku tankowaniach a jazda samochodem staje się bardziej ekonomiczna.

Umów się na pomiary

Skontaktuj się z nami i umów na pomiary na hamowni podwoziowej już dziś.